samaritan`s feet - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu samaritan`s feet - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu

samaritan`s feet

Door: joycegoessa

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag weer een hele bijzondere dag! Vandaag begon als iedere andere dag en er was niet heel veel bijzonders aan de hand. Tot ik buiten liep vanmorgen en een andere Nederlander, die ik in de kerk had leren kennen, tegen kwam. Hij vertelde dat hij bezig was met een project genaamd samaritan`s feet. Dat is een organisatie die schoenen geeft aan kinderen de dat nodig hebben. Ze waren nu in de 'community hall' van Pellsrus (de wijk waar ook het Joshua Project staat) bezig met de schoenen uit te delen. Dat deden ze niet zomaar. In die zaal zaten allemaal medewerkers klaar om de voeten van de kinderen te wassen en ze de nieuwe schoenen aan te doen. Vervolgens werd er dan met die kinderen gebeden en uitgelegt waarom hun voeten eerst gewassen werden. Die man die ik dus tegen kwam s`ochtends die vroeg of we wilde helpen( Mijn huisgenootjes en ik) en dat hebben we gedaan.

Het was heel bijzonder om de voeten te wassen van die kinderen. Wat ik me op dat moment niet realizeerde maar wat mij later even duidelijk gemaakt werd, is dat het heel raar is voor die kinderen om als zwart kind je voeten te laten wassen door een blanke! Ik hoop echt dat deze kinderen er iets aan gehad hebben.
Het leuke was ook dat 'onze' kinderen op het project ook naar die school gaan en dus ook allemaal schoenen gehad hebben. Maar ze hadden mij lang niet allemaa gezien die ochtend dus ze kwamen op het project helemaal trots hun nieuwe schoenen laten zien!

Die schoenen hebben we trouwens gedoneerd gekregen van een basktball speler. Hij komt oorspronkelijk uit nigeria en groeide daar op in een niet zo`n veilige omgeving. Zomaar op een dag had iemand hem een paar nieuwe schoenen gegeven. Hij heeft toen net zo lang basketbal gespeeld op die schoenen tot ze helemaal versleten waren. Vervolgens kreeg hij een beurs om bij een amerkaanse universiteit te gaan spelen en nu is hij die pro. Hij is nu beroemd (al weet ik niet wie het is maar toch) en rijk en heeft nu 10,000 paar schoenen gedoneerd voor dit project. Er zijn nu zo`n 3000 paar gegeven op deze manier in Jeffrey`s bay en omstreken en de andere 7000 worden verdeeld naar andere gebieden.

Al met al een bijzondere dag dus.

Vanmiddag was gelukkig een stuk luchtiger want we hebben met mijn meisjes groep buiten spelletjes gespeeld. Er kwamen ook waterballonnen aan te pas wat uiteindelijk eindigde in een gevecht tussen m`n manager en ik en alle kinderen die een kant kozen! (de meeste kozen helaas zijn kant want tjsa.. ze wisten vantevoren al wie er ging verliezen natuurlijk ;-).



Liefs Joyce


  • 11 November 2010 - 17:30

    Jaap Van Strien:

    Hoi Joyce. Als ik dit allemaal lees dan verveel jij je niet. Ik zeg het weer .Wat doe jij super mooi werk daar in zd.Afrika. Het is ook wel eens goed om een paar uurtjes aan je zelf te denken. Wij willen je gezond weer terug zien in Nederland.
    Gr Jaap

  • 11 November 2010 - 17:59

    Marc:

    Wauw, bijzonder hoor!

    We hebben hier trouwens geen waterballonnen nodig om nat te worden.... Er staat een zuidwesterstorm...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2011

het aftellen is begonnen!

10 Maart 2011

Home sweet home

11 Februari 2011

Daar ben ik weer!

17 December 2010

Welkom thuis!!!

24 November 2010

Tsitsikamma!
Joyce

Actief sinds 25 Juli 2010
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 14035

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2010 - 15 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: