Tsitsikamma! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu Tsitsikamma! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma!

Door: joycegoessa

Blijf op de hoogte en volg Joyce

24 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal!

Weer even een update vanuit het nogsteeds zonnige Zuid-Afrika! We zijn hier heerlijk aan het genieten van het weer! Zo zijn we afgelopen vrijdag met het team naar Tsitsikamma geweest. Dat is een natuur park hier in de buurt (uurtje rijden). Het jonge gedeelte van het team is gaan 'wandelen', het was namelijk niet over een pad maar over rotsen. (zie foto`s) Erg mooi maar ook erg zwaar! De spierpijn is nogsteeds niet helemaal weg. Het vervelende was dat je zo erg naar de grond moest kijken dat je niet echt elke keer van het mooie uitzicht kon genieten. Vandaar ook dat er vrij weinig foto`s gemaakt zijn. Maar toen we uiteindelijk bij de bestemming aankwamen was het erg lekker. We hebben namelijk gezwommen in een waterval. Ondanks de kou, maar daar kon de Nederlandse delegatie wel tegen (de Zuid-afrikanen iets minder), was het een erg unieke ervaring! Iets wat je niet snel doet in Nederland. Na de terug weg over de zelfde stenen te hebben gelopen hebben we gezellig met de rest van team geluncht.

Gister was ik op een echte 'boeren afrikaanse' braai. Werner (iemand van het Project) was jarig en dat werd geviert. Nou schijnt het eentypische boeren braai geweest te zijn. Er klonk namelijk typische boeren muziek (vergelijkbaar met het frans bauer genre) en er werd gedanst. De dans was vast in Nederland ook ooit populair maar ik ben bang dat dat wel zo`n 200 jaar geleden was. Soort ballroom maar dan dus erg acheraald. Maar behalve het dansen was het erg gezellig.

Vandaag waa ook leuk want ik ben namelijk vandaag met mijn meisjes lekker een ijsje gaan eten! Even iets anders dan dat eeuwige geoefen voor de kerstshow. Die is trouwens volgende week donderdag al.


Hier nog twee links naar mijn foto`s!

http://picasaweb.google.com/117221640256828136754/AfrikaUpload19112010?authkey=Gv1sRgCNfVvKDYpcmOcg&feat=directlink

http://picasaweb.google.com/117221640256828136754/AfrikaUpload24112010?authkey=Gv1sRgCOHNrZvlwtSlygE&feat=directlink


Liefs Joyce

  • 24 November 2010 - 17:57

    Henk En Mary:

    hè Joyce,
    vermoeiend kan ik me voorstellen maar een geweldige ervaring
    groetjes

  • 24 November 2010 - 19:09

    Marc:

    Het lijkt me nog steeds een maffe ervaring: kerst in de zomer. Alhoewel, 'k zou best willen ruilen... Ik kan niet wachten tot de lente weer begint...

  • 24 November 2010 - 19:14

    José:

    Zo leer je in Afrika nog oud-Hollandse dansjes! Hier gaat alles z'n gangetje Onze Nicolaas gaat aankomende week bij de bejaarden op bezoek. (Ik ook dus) De Schoenmaatjes worden weer opgestuurd. (prima initiatief vind ik; doe graag mee) . Ik ga steedstrouwens meer voelen voor overwinteren.Heerlijk. Wat zul jij het koud krijgen als je terug komt! hihi
    Veel plezier nog daar!

  • 25 November 2010 - 07:40

    Mirjam:

    Heej lieverd,

    Mooie foto's. Ik zie dat je al een date hebt;) Het land is egt heel mooi. Was ik toch maar meegegaan in je koffer:P

    xxx mij

  • 02 December 2010 - 09:27

    Marijke Van Dalen:

    Hi Joyce!
    Wat een ljeuke/mooie foto's zeg en boeiend jouw ervaringen! Enny had je www overgenomen uit de korpsbrief van A'dam West. jErgens op IOSkwam ik je naam tegen toen ik daar in juni begon, maar ik vermoed dat er iets niet helemaal goed is gelopen in het contact naar jou toe? Weet in elk geval, dat ook wij hier aan jou 'denken'!!!
    Van harte heel goeie tijd daar nog! Lieve groet en Shalom ook van Enny, vanuit een besneeuwd Ede,

    Marijke van Dalen.

    PS: poot van Banjer:)!

  • 05 December 2010 - 19:13

    TinekevandeWetering:

    Hallo Joyce,
    Leuk om via het fotoalbum even met je mee te kijken. Ik zie dat je er van geniet.
    Ik wens je een fijne Kerstperiode, ook al zal het allemaal heel anders zijn.

    Gezellige groet van Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2011

het aftellen is begonnen!

10 Maart 2011

Home sweet home

11 Februari 2011

Daar ben ik weer!

17 December 2010

Welkom thuis!!!

24 November 2010

Tsitsikamma!
Joyce

Actief sinds 25 Juli 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 14040

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2010 - 15 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: