Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: joycegoessa

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Hallo allemaal,

Laat ik maar beginnen met mijn excuses! Het spijt me heel erg dat het zo lang duurde maar ik heb daar gelukkig hele goede excuses voor. De eerste 3 weken dat ik terug was in Zuid-Afrika was het project nog dicht en kon ik maar weinig schrijven! En vervolgens ging mijn laptop stuk! Maar genoeg met de verontschuldigingen.

Laat ik bij het begin beginnen. Het project ging dus 3 weken te laat open. Dit in verband met de afternoon manager, Shelton, die plotseling besloot om te stoppen bij het project. Hij komt misschien wel terug als vrijwilliger maar niet meer in zijn oude functie. Dit moest dus eerst opgelost worden voordat we goed open konden gaan. Vervolgens hebben we nog een week vergaderd over het komende jaar en hoe het programma eruit komt te zien en wie welke rol daarin gaat spelen. Ik heb nog steeds mijn eigen groepje meisjes van onder de 9 jaar, maar nu zonder Sherley.

`s Ochtends ben ik nog steeds actief met de straatjongens. De verandering in vergelijking met vorig jaar is nu wel dat ik nu voor de klas sta. Dat was best spannend in het begin omdat ik nog niet alleen voor de klas gestaan had met deze jongens. We hebben namelijk de jongens verdeeld in 2 klassen; 1 voor de iets slimmere jongens en 1 voor de rest. Ik heb de afgelopen 2 weken les mogen geven aan de 'slimme' klas. Maar het blijft triest dat je dan dus gewoon vragen moet stellen als: Hoeveel letters zitten er in het alfabet?' Maar wel handig dat ik dus zonder enige opleiding gewoon hier voor de klas kan staan! Natuurlijk wordt je in het begin lekker uitgetest want tot dan toe was John (de ochtend manager) er gewoon bij. Maar daarmee waren ze snel klaar toen ik ze een leuke stukje Bijbel over liet schrijven!

Aanstaande woensdag ga ik beginnen met zanglessen geven aan de ochtend jongens. Want John wil tegen de eind van het jaar een musical met de jongens opvoeren. Voor fundraising maar ook om de talenten van de jongens te ontwikkelen. Dus aan mij de taak om een paar leuke zangoefeningen te geven. Mocht je dit lezen en je hebt ervaring met zangoefeningen enz.. Ik sta open voor suggesties!

Ik heb nog meer leuke nieuws: We hebben nu sinds een weekje ook weer een nieuw huisgenootje erbij! Ze heet Margreet en komt uit het altijd gezellige Utrecht! Dus nu zitten we hier met 4 gezellige Nederlandse meisjes in dit huis!

Dan is er ook nog iets minder goed nieuws. We hebben hier namelijk al sinds April 2010 last van een droogte (al zou je dat niet zeggen afgelopen week want toen regende het het behoorlijk). Dus we zitten hier aan de waterrestrictie! Maar afgelopen dinsdag hebben we op het project toch iets teveel water gebruikt! De waterleiding was namelijk gesprongen dus toen we dinsdagochtend op het project kwamen lag de hele vloer blank. Het water stond boven 10-15 cm hoog. Je kunt je wel voorstellen hoe het plafond van de benedenverdieping er dus uit zag! Maar gelukkig hebben wij een goed team die goed kunnen samenwerken en binnen een uur was het grootste gedeelte van het water eruit! Alleen de vloerbedekking was nog nat en stonk dus een beetje. Het had wel tot gevolg dat we de rest van de dag nog maar 1 van de twee ruimtes beneden konden gebruiken en de hele bovenverdieping niet. Dus het programma van die dag viel een beetje in het water! Maar we zouden niet in Afrika zijn als we daar niet flexibel mee om konden gaan.

Nou ik heb wel weer genoeg gepraat dacht ik zo!! Dus ik wens jullie nog een fijn weekend en tot de volgende keer!

  • 11 Februari 2011 - 19:07

    Krista:

    Hoi, wat heerlijk dat je je eigen "geweldige" zanglessen hier kunt gebruiken!
    En anders is er toch altijd nog uhh "you tube"!!

  • 11 Februari 2011 - 19:12

    Margreet:

    leuk verhaal en groetjes van je nieuwe huisgenootje 3 meter verderop : )

  • 11 Februari 2011 - 19:44

    Jaap Van Strien:

    Hoi Joyce. Heel leuk om weer zo van je te horen. Wat doe jij daar toch mooie dingen. Was het niet vreemd om weer terug te zijn in Afrika ? Wat betreft de zanglessen. doe niet te ingewikkeld. Het belangrijkste is dat de knullen het naar hun zin hebben bij jou !!! Joyce fijn zo weer van je te horen.
    Liefs voor jou Jaap

  • 12 Februari 2011 - 15:49

    Henke En Mary Van Es:

    hè Joyce,
    op de eenof abdere domme manier wil de rest van de naam niet lukken
    maar niet belangrijk
    het lijkt me geweldig om met die gasten op te trekken alleen zijn we er inmiddels een beetje te oud voor en zo'n tijd zonder Thomas lijkt me ook minder geslaagd
    hier gaat het geweldig met de tieners Peter en Marloes zijn een lot uit de "loterij"
    die ongein met water hebben we niet wel lijkt het of er een afvoerleiding gesprongen is het meurt als een gek
    maar Gert Jansen zal het weekend onder de vloer duiken
    Mary helpt een dagdeel in de week bij Mariska in Utrecht in het "bij Bosshardt"en ik ben voorzichtig 2 afdelingen samen aan het voegen en aan mijn opovolger over te dragen
    voor de rest hier alles gezond en voor jouw: geniet met volle teugen van je avontuur
    groet Henk en Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2011

het aftellen is begonnen!

10 Maart 2011

Home sweet home

11 Februari 2011

Daar ben ik weer!

17 December 2010

Welkom thuis!!!

24 November 2010

Tsitsikamma!
Joyce

Actief sinds 25 Juli 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 14038

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2010 - 15 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: