Holiday-program! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu Holiday-program! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu

Holiday-program!

Door: joycegoessa

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 September 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey Hallo allemaal!!!

Weer een leuke week in J`bay! Deze week hebben de scholen vakantie en dus draaien we een holiday programma! Dat doen we( het Joshua project) in combinatie met victory 4 all (één van de projecten die onder de Victory Christian Church valt! We zijn er dinsdag mee begonnen en het is een heel leuk in elkaar gezet programma (waar i1k gelukkig weinig aan hoef voortebereiden!)
De leiders en vrijwilligers komen bij elkaar om 9.00 uur en dan beginnen we eerst met een bidstond! Vervolgens gaan we de voorbereidingen treffen voor de kinderen (Ik ben ingedeelt in het brood maken!) Om 10.00 uur komen de kinderen binnen (tot nu toe zo`n 200 per dag) en dan beginnen we met dansen! 4 liedjes komen aanbod (elke dag dezelfde) en daar horen dans pasjes bij en geloof het of niet maar elk van die 200 kinderen kent alle pasjes! Vervolgens gaan we zingen, ook wel de worship-time genoemd. Daarna hebben we een dramastukje. Het drama verduidelijkt het thema van deze week: Who cares? Het gaat ten eerste over zorgen voor jezelf. Hoe verzorg je jezelf? Verder staat er in de planning dat we vrijdag de communitie ingaan en daar papier van de grond af halen enz.. onder het mom van zorgen voor je omgeving! Na de drama is er een onderdeel genaamd de memoryverse. Het is gewoon domweg een bijbeltekst uit je hoofd leren! Niet de meeste effectieve manier om die kinderen iets bij te brengen, want ze kunnen de woorden dan wel onthouden maar als je er vervolgens geen uitleg bij geeft hebben ze er zo weinig aan!
Dan word de groep ik twee gedeeld. De ene groep gaan naar buiten en speelt een spel en de andere groep blijft binnen en maakt een knutselwerkje! Vervolgens draaien de groepen om!

Het is erg leuk om te doen maar er is hier wel een groot taal probleem. De meeste kinderen spreken er namelijk xhosa (een andere plaatselijke taal hier). Van deze taal is echt helemaal niks te maken! Mijn Turks is nog beter dan mijn Xhosa! En aangezien de meeste Xhosakinderen geen engels of afrikaans kunnen is het voornamelijk handen- en voetenwerk! Een echte uitdaging dus!

Na het holidayprogram en na ee lunch bij een vriendin hier, ben ik lekker naar het strand geweest om vervolgens in de zee te zwemmen!! Met zo`n zee naast de deur heb je in iedergeval geen wildwaterpark nodig! Het was vandaag bijna windstil en nogsteeds golven van zo`n 2-3 meter hoog!
Als je nou ooit iets teveel zelfvertrouwen hebt dan raad ik je aan om eens in deze zee te komen zwemmen, dan weet je meteen weer dat je heel nietig bent en dat je helemaal NIKS in te brengen hebt!!

Tot slot een lente groet vanuit het warme J`bay!

Liefs Joyce

  • 29 September 2010 - 18:31

    Marc:

    Weer de eerste ;)

    Leuk om je verhalen te lezen. Wat een geweldige ervaringen. Ik kan mij nog wel de Bijbelvakantieweek herinneren van vroegah, maar dat was toch wel een stuk suffer. En, heb je ook zelf al wat bijbelversen uit je hoofd geleerd? Wellicht handig voor later op de universiteit!

    Geniet er van en blijf bloggen!

    Marc

  • 29 September 2010 - 18:53

    Silvia:

    Hé lieve schat,

    Nog ff op de valreep!! Lekker om dit nog te lezen. Doe voorzichtig en we laten snel weer wat horen.

    xxxx

  • 29 September 2010 - 18:54

    Jolanda V.d.kist:

    Hoi Joyce,

    Heerlijk he daar aan het strand, ik ben benieuwd of je al dolfijnen gezien hebt maar volgens mij is het hier nog iets te vroeg voor
    Fijn dat je zo geniet van alles
    gr. Jolanda

  • 29 September 2010 - 19:22

    Suzanne:

    dan ben ik zoo snel he, en toch zijn 3 mensen me voor (en natuurlijk marc weer :P)
    ach ja

  • 29 September 2010 - 19:31

    Marijke:

    Al aan het surfen geslagen? Die golven klinken onweerstaanbaar..
    Enjoy!

  • 30 September 2010 - 08:46

    Jaap Van Strien:

    Hoi Joyce Wat een geweldige ervaringen weer om te lezen. Je doet daar prachtig werk.ook fijn om te lezen dat je ook leuke kontakten hebt buiten je werk. dit is heel belangrijk. Lieve Joyce ik zie uit naar je volgende verslag. Groetjes uit Drente van Jaap

  • 30 September 2010 - 11:02

    Oma Jouvenaar:

    Lieve Joyce.ik geniet van de reis verslagen.
    Ben erg blij dat ik dat
    allemaal kan volgen.
    Wat een geweldige belevenis voor jou.
    Ik ben super trots op je.Ik hoop dat je
    volop zult genieten van
    alles wat je daar mee
    maakt. heel veel liefs
    en dikke kus van OMA.



    .


  • 03 Oktober 2010 - 10:11

    Hilde:

    Ha Joyce!

    Sounds great!
    Hopelijk maak ik ook nog zo'n vakantie programma mee, klinkt echt leuk.
    En die zee.. WAUW :)
    Geniet ervan, goed om te horen dat je al vrienden maakt daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2011

het aftellen is begonnen!

10 Maart 2011

Home sweet home

11 Februari 2011

Daar ben ik weer!

17 December 2010

Welkom thuis!!!

24 November 2010

Tsitsikamma!
Joyce

Actief sinds 25 Juli 2010
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 14051

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2010 - 15 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: