sorry sorry sorry!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu sorry sorry sorry!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu

sorry sorry sorry!!!

Door: joycegoessa

Blijf op de hoogte en volg Joyce

13 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nogmaals sorry dat ik zolang niks van me heb laten horen. Ik heb het zo druk druk druk!

De halve staf is of op verlof naar Nederland of op vakantie in Zuid-Afrika.. Dus ik val overal in! Ik heb bijvoorbeeld al de hele week zuid-afrikaanse pap gemaakt als ontbijt voor de ochtendkinderen!! ( als ik terug kom ben ik gewoon een volleerd kok!!) Het is wel heel leuk om te zien dat het werk dat we hier doen ook z`n vruchten afwerpt! Zo is er een jongen die, toen ik hier kwam, volledig onder invloed van drugs was en nu gaat hij naar een volledig programma van YWAM (Jeugd Met Een Opdracht) en hij is van de drugs af! Hij kwam gister even gezellig kletsen op het project en hij is zo veranderd. Hij ziet er verzorgd uit en hij is nu echt en voorbeeld voor de andere jongens die nogsteeds vechten met de drugs!
Ook hebben ze een aantal jongens en meisjes uit de community die niet meer naar school gaan maar die ook nooit afgemaakt hebben. Dus die volgen bij ons een ABET programma (onderwijs programma). Vandaag heb ik een van die jongens geholpen met een sollicitatie brief en een CV! Hij had nog nooit een brief op de computer gemaakt dus ik moest hem eerst nog een hoop uitleggen over het toetstenbord enz., maar uiteindelijk kwam er toch een mooie engelse sollicitatie brief uit en nu maar hopen dat iemand hem een kans geeft!

Iedere dag gaat hier weer anders maar wat ik het leukste vind hier zijn de kleine 1 op 1 momentjes met de kinderen die je hier af en toe hebt. Gewoon even een gesprekje van: 'hoe gaat het nou met je? Heb je nog iets leuks gedaan vandaag?' Gewoon even echt je aandacht geven aan een kind!! Echt fantastisch hoe ze meestal helemaal enthousias allemaal verhalen te vertellen hebben!
Soms zijn deze momenten tijdens het opruimen. Elke dag wijs ik twee kinderen aan die mij mogen helpen met opruimen( soort klassendienst idee) en ze vinden het helemaal geweldig. (en ik natuurlijk ook ;-))

Dit was het weer voor deze keer!!

Liefs,

Joyce

  • 13 Oktober 2010 - 20:55

    Marc:

    Leuk weer iets van je te lezen! Mooi dat je ook zo kunt genieten van de 'kleine' momenten! Ik geloof dat God juist in die momenten werkt en zo te zien beleef je dat ook helemaal!

    Zegen!

  • 14 Oktober 2010 - 08:56

    José De Vlieger:

    Hallo Joyce, fantastisch verhaal van die afgekickte jongen. Die één op één gesprekjes zijn vaak belangrijker dan welk programma ook. Werkelijke interesse, dus iemand die naar je luistert, is zó belangrijk. Lekker temperatuurtje daar; dat maakt hard werken toch aangenamer hè? Hier begint het echt herfst te worden, maar: over 2 weken vakantie! Heerlijk. groetjes uit NL,
    José

  • 14 Oktober 2010 - 16:55

    Oma Barink:

    hallo lieve joyce,
    hoe gaat het ermee aan je reactie te horen goed en ik heb gehoord dat je veel voldoening in je werk van de kinderen vind dus eerdaags kan je zelf ook koken dan nodigt oma je uit en dan kan je voor oma eens een keer een diner maken(maar geen pap)
    Het zijn wel maar een paar woordjes maar ik hoop gauw weer wat van je te horen.
    Heel veel liefs,
    Van oma

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Van ons allemaal

  • 14 Oktober 2010 - 17:20

    Corine:

    He Joyce, ik hoopte inderdaad alweer op een berichtje.
    Maar goed ook dat je het druk hebt! Je moet je niet gaan vervelen natuurlijk.
    Geweldig dat je zo veel kunt betekenen voor de kinderen met de meest simpele dingen. Daar kunnen veel mensen nog van leren!
    Groetjes!


  • 14 Oktober 2010 - 21:45

    Jaap Van Strien:

    Hoi Joyce weer heel veel om te lezen waarmee je bezig bent. Je doet heel mooi werk met de kids.voor de toekomst een hele mooie leerschool.Wat gaat de tijd toch snel. Veel liefs voor jou. Ik denk aan je !!!!!

  • 16 Oktober 2010 - 12:13

    Jeanne Van Hal:

    Ik ben erg trots op je! Je doet het geweldig daar! Beste zegen wensen, Jeanne

  • 16 Oktober 2010 - 14:15

    Hilde:

    Goed bezig jij!

  • 21 Oktober 2010 - 18:50

    Tineke V.d.Wetering:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en kunt genieten van die supermomenten.

    Ik wens je alle goeds!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2011

het aftellen is begonnen!

10 Maart 2011

Home sweet home

11 Februari 2011

Daar ben ik weer!

17 December 2010

Welkom thuis!!!

24 November 2010

Tsitsikamma!
Joyce

Actief sinds 25 Juli 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 14050

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2010 - 15 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: