Even een berichtje!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu Even een berichtje!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joyce Barink - WaarBenJij.nu

Even een berichtje!!

Door: joycegoessa

Blijf op de hoogte en volg Joyce

02 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal!!!

Nog weer even een berichtje vanuit het steeds zonniger wordende Zuid-Afrika!!

De dans voor de uitvoering gaat steeds beter maar ik nog niet show-waardig!! Al heb ik wel een heel schattig filmpje opgenomen van een poging tot dans!
Hier is de link naar Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Hh055KBY7c8

Het is helaas niet allemaal leuk wat we hier meemaken. Zo hebben we vanmorgen een huis bezocht van 3 kinderen van ons project; 1 broer en 2 zussen. Toen we daa aankwamen bleken de kinderen thuis te zijn en dus niet op school. We waren daar omdat we al vermoedde dat de kinderen niet op school zaten. Vervolgens zagen we de moeder die compleet dronken was (het was 9 uur s`ochtens). Er was ook nog een vriendin van de moeder die ook compleet van de kaart was als gevolg van overmatg alcohol gebruik. Tot overmaat van ramp leek het de moeder niks te doen dat we er waren. Het dilemma zit hem in wat we hieraan kunnen doen. Als we niks doen dan hebben we er over 2 jaar 3 straatkinderen bij. Want deze kinderen kunnen heel makkelijk 'verdwijnen' omdat ze niet geregistreerd staan. En als de de social services er op af sturen dan krijgen we een schrik reactie en waarschijnlijk vinden we ze dan nooit meer terug! Voorlopig houden we maar de band aan met die kinderen zodat ze in ieder geval blijven komen. Vooral op maandag als we de onderwijs middag hebben. Ik heb ze daar eens in de gaten gehouden en ben tot de conclusie gekomen dat het hele slimme kinderen zijn. Ze hebben alleen de pech dat hun de kans op een opleiding wordt ontnomen op deze manier!
We gaan maar zien hoe het loopt! tot die tijd kan deze familie in iedergeval veel gebed gebruiken.. dus als je een lijstje met gebedsonderwerpen hebt.. Zou ik willen vragen om deze eraan toe te voegen!

Liefs Joyce

  • 02 November 2010 - 16:11

    Suzanne:

    yes nou ben is een keer de eerste marc!
    (moest van joyce :P)

  • 02 November 2010 - 21:07

    Claudia Pietersen:

    Heftig verhaal. Ik wens je alle wijsheid toe om hiermee om te gaan. Het is niet makkelijk. Zulke mensen zijn lastig te veranderen. Doe wat je kunt voor de kinderen, dat is nu het belangrijkste. Ik ben super trots op je!

    Veel liefs,

    Claudia

  • 02 November 2010 - 21:50

    Marc:

    Heel goed Suzanne! Ik kreeg geen verbinding met deze website vanmiddag, vandaar!

    Klinkt trouwens heftig. Wat voor keuzes maak je en wat is het beste. Veel wijsheid wens ik je daarvoor. Ik zal Mariska laten reageren op het filmpje! ;)

  • 03 November 2010 - 22:10

    Jaap Van Strien:

    Hoi lieve Joyce. Ja kind deze wereld bestaat.Heel erg wat er allemaal gebeurt. Ik ben heel trots op je. Wat betreft een gebedslijstje a.s. zondag zijn wij in amsterdam west. Ik ga proberen voor jouw kinderen een gebeds onderwerp te maken
    Ik denk aan je en zal de komende week ook zelf speciaal bidden voor deze situatie. Gr Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2011

het aftellen is begonnen!

10 Maart 2011

Home sweet home

11 Februari 2011

Daar ben ik weer!

17 December 2010

Welkom thuis!!!

24 November 2010

Tsitsikamma!
Joyce

Actief sinds 25 Juli 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 14049

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2010 - 15 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: